BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, August 9, 2012

Iniaron si Bodoh Yang Tulen


Menjadi sebuah cerita , dimana apa guna nya bekerja di dalam keadaan paling tension. Bagi yang bijak mereka akan cuba mengawal situasi agar tidak menjadi lebih chaos. Bagi si bodoh yang tulen , aku rasa banyak perkara2 stupid akan lahir dari aksi dan mulut si bodoh yang tulen itu.

Aku jarang nak cerita dan komen pasal orang lain , cuma skang  aku nak komen dan share pada korang seorang individu yang boleh dikatakan si bodoh yang tulen yang memiliki degree .... (pi mampuih la ang)
Seorang gadis bernama Iniaron , yang berpengalaman dalam kerjayaan nya , memiliki diploma dan degree seperti yang disaran kan oleh kerajaan. Berasal dari utara tanah air , dan bermigrasi ke kota sentral Kuala lumpur.

"Yo KL bro , ini KL serupa itu amerika."

Mungkin dari segi pembelajaran nya di bijak dan dikurnia kan aggregate tertinggi dalam kolej yang di belajar.  Bagi aku itu bukan lah membuktikan kamu seorang manusia independent yang boleh dicampak ke tengah kota sesak metropolitan ini dan survived.
Aku dah lama perhatikan dia ni ,Iniaron nie suka catch and release . Aku tengok semua lelaki dan jantan di department di mau di angkut taraf sebagai skandal dan kekasih till jannah .
Sebab tu kami duk menganjing yang " ooo kau ni bekas Iniaron ya ? " hahah~
Masa mula aku start bertugas kat sini , dia nie suka mengarah orang lain , tapi adakala nya di diarah untuk senyap. Bunyi bising tiun tiun dari kotak suara dia amat menjengkel kan.
Sampai member duk hangin sama dia ...

 " Tak suka betul la keja ngan ko nie , tak de sapa suka keja ngan ko " direct dan panassssss~

Malang nya , dari segi relationship di antara rakan-rakan sekerjaya yang lain , dia ni suka buat hal sendiri dan  kurang kamceng dengan orang lain ,disebabkan characteristic dia nie. Apa yang aku bleh kupaskan , dia seorang yang buget pandai dan suka memandang rendah pada orang lain , lagi2 orang yang berstatus junior.
HMMMh , masak la kena arah dengan Iniaron ni . Gadis berkulit cerah asal utara ni, dah cam tak reti habaq utara naaa. ya lah dah duk kerja KL bro.

Aku takpernah tgok orang atau kawan2 yang gi kenduri kawan yang lain seorang diri , selalunya kita konvoi ramai2 baru syok kan? Hah Iniaron buat begitu.
Aku tgok kehidupan dia kat KL ni cuma gi kerja dan balik umah sewa. Everyday 24/7 , kerja dan umah sewa sahaja destinasi dia. Aku tgok dengan rakan sekerjanya sediri di jarang lepak . Cuma kadang kala , dia akan mencari skandal baru dikalangan lelaki dan jantan di department nya tuk di ajak lepak bersama.

Apa yang menjadikan dia si bodoh yang tulen ialah , dia pernah duk bising dengan aku sebab suka buat sepah pada setiap kali procedure . Yelah kadangkala busy menguruskan pesakit2 mana ada sempatnya nak buang sampah . Dia duk bising la pulak, gemar betul dia spoil mood bekerja orang lain. Abih , bila dia buat sepah , dan orang lain siap tolong kemaskan bukan tau nak terima kasih ke apa. Bagus betul tabiat dia.

Ada gak sekali tu , pagi tu memang kerja berjalan dengan lancar dan smooth sekali (Alhamdulillah). Time petang pulak si Iniaron ni masuk kerja. Time aku tengah pass report , ada member duk tumpang tanya . Aku kalau dah ditanya wajib jawab walaupon tahu tak tahu semua perkara no.2 . Dengan kurang ajaran dan adab nya , Iniaron ni boleh tepuk meja depan muka aku dan suh continue pass report. Bukan lah salah dan lama sangat tuk aku jawab pertanyaan tadi . Tapi agak kurang ajar? bukan agak memang kurang ajar tepuk meja depan muka orang lain , Tak respect langsung. Maka tersembul lah suatu ayat ke muka dia si Iniaron yang bodoh tulen tu ...

" Kau nie spoil mood betul lah! nasib baik aku dah abis keja , takyah tension keja ngan ko! "

jelas dan nyata ramai gak yang taksuka dengan kewujudan si Iniaron itu. Mana tak nya , benda yang simple dan tak relevant . Wan ko block jalan la , tapi yang aku tak faham orang yang nak lalu tu pon tak menyalak macam kau wahai Iniaron. huuummm

Aku rasa , dia nie kurang bersosial , sebab tu dia tak pandai bergaul . Rakus sangat dalam percakapan , jelek sungguh setiap ayat. Bodoh sungguh dalam pemikiran.

Dan , suka membebel tak tentu pasal , boleh duk bising senior gi hantar patient ke ward . Kenapa semua yang tinggal nie junior , menyusahkan kerja dengan junior . Kalau sampai macam tu sekali , ko gi lah kat CNO ospital tu cakap tak yah amek staff junior. cakap bodoh kang marah.

Ada gak sekali tu , aku nak bagi injection pada seorang gadis. Pakai tudung , berbaju lengan panjang. Aku rasa tak patut la nak aku selak lengan baju dia tuk bagi injection kat lengan. Tak sopan la pulak. So, aku pon minta tolong si Iniaron ni tuk inject kan gadis tu. Di boleh bising kat aku , apasal gelabah sangat? bagi je lah. Aku jawab je la , tak kan ar aku nak selak lengan baju dia? kang kena komplain lak. Dan seterusnya , ada sekali aku nak amek darah dan inject ubat pada patient gadis gak , dia cakap bagi dia yang buat sebab patient perempuan . Abis??? haritu tu ko duk bising kat aku bagi injection kat perempuan ko bising apa hal?
Pergi bagitaw CNO ospital jangan amek staff lelaki kerja kar ER lagi. apa bodoh kalau cam tu, baik takyah wujud kan staff medic lelaki kat ER...bijak sungguh wahai Iniaron oiii~

Akhir sekali , aku masih lagi menunggu apa yang seterunya Iniaron si bodoh yang tulen untuk lakukan next time. Sebab dia ni seorang yang bodoh untuk di perhatikan. Aku jarang komen orang lain , bila aku komen ini semua dari pemerhatian aku. Aku sendiri bukan sempurna , tapi aku cuba dan cuba untuk perbaiki dan menghargai orang di sekeliling kita. so ? TABIK !!!



INIARON SI BODOH YANG TULEN


0 Telegram Komen: