BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, July 4, 2012

Oh Kerana Mu...

Oh Kerana Mu...



Kahkah kah kah , salam semua. Aku fikir senario ini dah lama berlalu, tapi ada lagi! Kita kaum adam yang zakar terjuntai ini sentiasa tertarik dengan keanggunan , kechantekan , keseksian kaum dan spesis bergelar hawa.
Betul , tuhan maha kuasa menciptakan kita hamba yang hidup berpasang-pasangan. Namun , jika kita ingat kembali sejarah rom dahulu kala sebagai contohnya , bagi aku ini adalah contoh yang paling sesuai.


Ingat x , kerajaan Troy  dan Greek purba ketika itu berperang kerana seorang wanita ? ya seluruh bala tentera Greek ( Achaeans  ) yang diketuai oleh Agamemnon menyerang Troy kerana , putera troy bernama Paris  telah menculik atau nama lain nya melarikan Helen isteri kepada Menelaus  king of Sparta adik kepada Agamemnon. Dalam pentempuran itu , tentera troy dan greek bermati-matian berperang. Ramai yang mati dalam peperangan epik itu. Semuanya berpunca dari Helen of Troy yang gatal melarikan diri bersama kekasih gelapnya Paris prince of troy.


Kerana seorang perempuan , beribu-ribu tentera mati sia-sia dalam pentempuran itu. Ya itu kerana kita lelaki terlalu mengikuti kata-kata wanita. Jika wanita itu baik , sudah tentu tidak menjerumuskan lelaki kepada kemusnahan. Sebaliknya , kerana kita terlalu taksud dengan kechatekan wanita itu lah yang akan membawa kita kepada permasaalahah.


Kadang-kadang , ada jer member2 kita yang berperangai begitu, kalo bab awek. Perghhhh , member dilupakan dan ditinggalkan. Awek kata itu , terus bagi , terus ikut. Padahal kita member lelaki dia adalah tempat pertolongan yang paling ideal. Jika anda tidak bersetuju, apakah dayanya. Ini adalah pendapat saya.


Kawan-kawan dan awek adalah dua kategori yang berbeza. Yang satu ada batang sahaja, yang satu lagi ada lobang, Antara , batang dengan lobang. Yang mana akan tolong kau kalau kereta kau rosak tepi jalan?
Fikirkan lah sendiri. Tiada halangan dalam berideologi.
Yang pasti , jangan terlalu dikutkan sangat, Kita lelaki yang patut memimpin jangan jadi dayus dan x adil dengan kawan-kawan yang lain.


Secara kasar nya



" P**t*t punya pasal , Member tolak tepi "


P/S : takde kena mengena dengan yang sekarang , cuma terkenang yang dahulu. Tabik!!!

0 Telegram Komen: