BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, December 14, 2011

Last aku bagi ko~



Ini adalah entri beracun yang terakhir sepanjang 3 tahun 6 bulan di era kolej. Tak sangka dalam perjalanan mencari "sweet memory" di sini. Alhamdulillah , aku dapat belajar sesuatu. sempat lagi belajar tentang dunia kawan2. Ada 2 specimen yang mengecewakan dan aku tak sangka . Specimen/A dan Specimen/B ... dibawah pemerhatian aku sendiri. Aku dapat detect :-

Tabiat menyelamatkan punggung sendiri dari danger zone ke safe zone sangat tegar. Rather then being in hardship , mereka lebih gemar bersenang lenang. Aku sungguh fuck dengan orang sebegini , dan aq tak sangka yang aku masih berpeluang berjumpa dengan orang jenis ini. KAH KAH KAH KAH KAH AKHAKAKAKA... ku sangkakan bunga , rupanya taik jua. Dengan tanpa sebarang info , sms ke , call ke. Tanpa memberi tahu, mereka keluar pergi makan ikan bakar sekinchan meninggalkan aku. Maaf kerana menunggu , tapi aku tak berharap untuk di jamu. Tapi , atleast beradab sedikit dengan memberi tahu. Tak de lah risau...
Selalunya , keesokan harinya mesti ada "ayat takbleblah" iaitu :_

"dah kau tak balik semalam " oleh yg berkenaan.
????? tak balik ? atau kau balik buat tak tahu aku di situ ? hahahaahahah fuck nyer~

Ku sangka hujan di tengah hari , rupa-rupanya hujan di pagi hari...
Niat di hati mahu celebrate bersama-sama mereka hari tamat zaman kolej aku dengan makan sate dan karaoke ke. Ahhhh~ sakit.
kena tinggal macam orang bodoh macam tunggul , depan mata macam aku tak wujud start keta blah keluar dengan " budak perempuan " di Nilai. UUUuuuuuu.... adakah aku tak wujud lagi ?
ahhaah, aku fikir korang nie budak2 je , aku dah malas nak amek hati.

Sebelum-sebelum itu juga. Berlaku juga satu cerita yang mempersoalkan ras berdarah melayu atau berdarah macha. Berjanji macam keling dalam bahasa kasar nya.
Suatu hari...
Aku baru sahaja pulang dari kelas di hari jumaat. Datang dia menghampiri aku, " wan , lepas semayang jumaat jum gerak rumah aku , mak aku masak, bleh kita makan2. petang aku antar ko ngan a**m kat batang benar...Maka yang seorang lagi pon membebel-bebel lah " cepat lah wan siap kemas , aku dah siap dah nie. senang skit balik awal " ujar dengan tegar dan deras.
Aku pon bukan lah 24/7 membangkang , kerna aku fikir boleh luangkan masa berbual-bual ke, kongsi cerita ke. Aku dan a**m pon dah ready to go , go go gogo. mengikut plan awal tadi. Gi makan dan diantar ke Ktm batang benar. "panggil la F****l tu , kita dah siap" kata ckap la. si a**m pon gi. macam tak de respond , busy sangat main DoTa. Tengok keadaan , baju tak kemas lagi, pakai boxer tak mandi lagi. Secara am nya , seperti tidak sedia.

"weih , cepat lah. Kata nak gi makan kat umah ko, mak ko masak2" ujar aku , dalam kepelikan.
" eh , cancel la wan. tak jadi " F*****l sambil bermain DotA.
????? Tergamam aku sesaat. WHAT THE HELL ? semua aku dah pack in, ready. Ini bukan cancel last minute , Ini cancel last second. Yang paling hebat , reaksi tak bersalah , dan seperti tiada apa yang berlaku...semestinya ada ayat "tak blehblah".

"ala kita gi makan kejab lagi , pastu aku antar la korg gi Ktm Batang benar " sambil bermain Dota...

Aku tak sangka hari itu aku di permainkan, di perbodohkan, di usia matang sebegini??? Ingat aku nie apa ? batu tunggul ke hah ? nak menunggu ko main game DotA sampai habis? sebab itu tak perlu aku rasakan untuk membebel-bebel atau marah. Jadi sentiasa ada Plan B...Angkat kunci moto , helmet terus gerak gi Ktm. selesai misi dan tak membuang masa. Jangan berjanji serupa keling dan padahal kau tu melayu! kalau dari awal cakap tak jadi, tak de lah aku rasa bodoh siap awal2. fikir la orang duk tunggu ko , ko senang cancel main dota cam hareeeeeemm~

Korang berdua dah besar , boleh fikir dengan baik. Jangan fikir diri sendiri sahaja. Kena beringat orang sekeliling nanti. Kalau both of you keep doing like that , sorry to say. Both of you are not meant to be with 41th battalion . Bila hidup dalam kelompok , mengelak fitnah dan sangkaan buruk adalah dengan memberitahu. Senang sahaja. So orang lain tak bengang dengan kau , orang tak risau. Apa-apa jadi dah tau kat mana... semua nya kena fikir sendiri. tak perlu orang ingatkan.

last from sector Majap/N9 : salute !!!


" Jangan jadi bodoh , FB menyatakan kebenaran "

Wednesday, December 7, 2011

Warning !


Jangan ingat rakan anda akan menghulurkan tangan sewaktu anda sedang lemas , mungkin mereka hanya gelak ketawa tersenyum melihat anda terkapai-kapai menangkap udara. Disertai dengan alasan yang paling hebat di dunia " aku nak kau belajar berenang" . . . . . di waktu nyawa kau sudah hampir setengah hilang di kedalaman kolam ???



(-__-)

Nota Senja

Kadang kala , akan ku tenung jauh ke tingkap ,

apa yang ingin aku lakukan pun aku sendiri tak pasti ,
Belum mandi ,
mulut kering ,
kusut masai serabai ,
Aku tenung lagi dalam 3-5 minit.
Aku tengok jam , pukul 8.02 am . . . ku anggarkan ia masih belum 8.30 am,
aku bersandar tepi katil , dengan bunyi kipas yang zrooommm halus kedengaran, aku anggap masa bergerak lambat hari itu. Rasa seperti lambat. Aku tengok jam lagi , 8.25 am.

tiba-tiba "malas" datang.

Langkah seterusnya , bukan lah belari ke bilik air. Tapi mengapai bantal petak yang lembut itu. Tidur dan tidur . . . zzzzz








p/s : jangan bilang aku tidak berdisiplin , cuma penyakit malas aku makin kronik stage 4. Sekarang aku tahu, kenapa si Zai selalu sebut yang aku ini " dasar jantan kaki ponteng". Hahahaha , gelak sorang-sorang :D

Monday, December 5, 2011

Benci Awak!


Kepada mereka yang mengenali aku semenjak zaman belum akil baligh dan zaman sekolah rendah dan menengah dan seterusnya-terus nya. Akan ,anda tahu bagai mana membenci itu adalah suatu rutin dan hobi di waktu lapang aku selain mengumpul setem.
Ingin aku berkongsi satu pengalaman yang seberapa menarik kepada mereka-mereka yang tidak mahu faham atau sememangnya tidak faham.

Aku mulakan ,apabila aku mendengar luahan tiba-tiba seorang teman. Dia tidak suka @ tidak gemar @ benci pada 2 orang roommate dia. Aku tanya why ? why ? tell me la...
Di khabarkan yang dia tak suka dengan perangai mereka berdua sambil melakonkan semula perwatakan 2 ekor mangkuk yang menyusahkan hidup teman aku ni. Aku tak tahu lah mereka punya perangai macam mana hingga mendatangkan kebencian pada member aku nie. Aku malas nak join sekaki sebab aku dah bersara dalam mencari hal dengan orang sekeliling.

So , sebagai pendengar yang baik. Aku just mendengar luahan dia.

Apa yang aku boleh katakan. Manusia boleh berubah. Alhamdulillah , aku juga berubah. Tidak lagi seperti dahulu, Terima Kasih kawan-kawan yang tak putus asa menasihati diri ku ini. ewah~

Bagi aku , kita hamba Allah yang hina dina ini tak layak untuk membenci sesama kita, merenggangkan hubungan silaturahim antara kita. Lagi-lagi sesama muslim. Ya, memanglah manusia ini ada banyak tabiat , perangai dan sifat yang berbagai-bagai. Ada perangai yang kita suka , boleh tolerate. Ada perangai yang kita tak suka , mendatangkan benci.
Tapi tak semestinya kita terus jatuh hukum pada orang tu. Benci bebenor ngan dia. Kita reflect pada diri kita, Muhasabah diri. Cari jalan untuk meng aman kan hubungan antara dua belah pihak. Komunikasi itu penting. Variety dalam hidup berkumpulan ini adalah normal. Sesungguhnya , Allah tak suka kita memusuhi/ membenci antara satu sama lain.

Aku kongsikan sedikit apa yang aku tahu dengan korg. Agar , kita elak-elak kan diri kita dari melakukan perkara tak baik. Sentiasa lah kita mengingati diri kita sendiri , yang kehidupan yang aman harmoni menjamin kesihatan mental yang berpanjangan....Tabik!!!



" Aku dah puas membenci orang , sampai menjadi dendam ... dan ia bukan keseronokan " - KomunistKata 2008

Thursday, December 1, 2011

12 Hari Sebelum Ribut

Angin bayu , meniup dingin ke telinga ku. Sejuk merasai kedinginan malam. Ya, hari ini masuk hari yang ke 12 sebelum "ribut" yang sebenar bakal tiba. 12 bukan nya panjang, dan pabila ia tiba, segalanya akan bakal berubah. Hidup aku bakal berubah. Sama ada berjaya menempuhi ribut itu atau kecundang di telan kegilaan angin dan kebasahan ketika itu.


Ya, aku takut, gementar , kaki ku mengeletar. Tangan ku kaku, terhenti melakukan segala-galanya. Minda ku jadi keruan. Bagai manakah "ribut" itu bakal datang...

Aku sehinggakan berdoa , ya tuhan nampak kan aku sedikit tentang apa yang bakal berlaku nanti... bodoh nya aku rasakan.

Sehingga lah kita kembali ke dakapan yang paling UTAMA sekali. Kembali kepada kuasa yang tidak pernah mati dan tidak akan mati. Kita hamba yang hina dina ini , tiada kuasa. Hanya usaha kita lah disertai dengan harapan kita untuk rahmat dari yang UTAMA , yang dapat menjamin kejayaan.

Ya , 12 hari sahaja lagi. Itu yang menakutkan aku. Aku secara jujurnya belum bersedia menempuhi ribut yang bakal tiba itu. Kerna , waktu itu , saat itu aku adalah aku , berseorangan , bukan berpasukan , bukan bergerombolan , aku sahaja ... seorang diri. Dengan segala ilmu yang aku pelajari , aku seorang sahaja.

Aku buntu , asyik memikirkan 12 hari lagi yang bakal tiba. Sentiasa aku berharap yang aku sudah bersedia.

Aku ceritakan ketakutan aku ini, kerna aku rasakan inilah yang anda semua rasakan pada setiap kali berhadapan dengan "ribut" yang paling besar yang mengubah kehidupan selepas itu. Terpulang lah kepada anda semua untuk mendefinisikan "ribut" itu. Bagi aku , setiap kali datangnya ribut besar itu. Pastinya ketakutan itu ada, gemuruh, gentar. Cuma, adakah anda bersedia ?




"Sudah tiba masanya kita kembali bergantung kepada kuasa yang tidak akan mati dan tidak pernah mati = TUHAN "