BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, August 12, 2011

Salam Ramadhan


Jangan ingat komunist cam aku tak berpuasa...lu silap sayang.


Masuk bulan puasa tahun 2011 nie , lain sedikit. Sebab sudah bertugas. Penat berkerja dan pengalaman berbuka puasa sewaktu bertugas itu perlu dibiasakan. Tak boleh ponteng-ponteng dah , bukan kanak-kanak lagi.

Sekarang sudah different , lepas sahur tak bleh tidor terus cam dulu. Kena relax kejab, bersiap-siap nak ke tempat kerja. Itu kalau shift pagi , time tu takde lah penat sangat masa bertugas sebab jarak masa bersahur dengan kerja dekat jer.

Kalau kerja shift petang lain cerita. Penat skit , kurang tenaga. Cuma kembali dengan tenaga luarbiasa lepas solat asar.Ehem hikmah bersolat tu. Berbuka time bertugas pun ala kadar je lah. sebab tak tentu , time-time makan tu ada pulak emergency , yang nak mati pun ada , yang sawan pun ada , yang demam panas high grade fever pun ada. Macam-macam dugaannya~

Tapi , alhamdulillah. Itu lah kemanisan nya bertugas di bulan mulia , ramadhan al-mubarak ini. Aku sentiasa berdoa agar dapat bertugas dengan baik , dan menjalani ibadah puasa dengan jaya. Amin.

p/s : yang paling tak boleh lupa, kepala asyik ingat nak makan putu piring kat TTdI. hahah...

0 Telegram Komen: