BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, February 23, 2011

Maru & AHnya

Bila kita borak pasal maru dan ahnya. Semetinya ini adalah isu sensitive. Nak dijadikan cerita-cerita, semalam lecturer kebangaan bersama telah menge post satu status dalam lama sosial mukabukunya.

Ia lebih kurang berbunyi seolah-olah menghina maruah group aku. "wahai group XX , kenapalah awak jawab soalan begini, semua fakta awak semua auta. tidak mengikut skema jawapan sebenar".dan lain-lain lagi yang menunjukkan kami nie teruk.

Hakikat, aku tak kesah orang nak komen aku secara individu ,pedas ke tak itu tolak tepi. Tapi, bila dah masuk ke arah group, ini sudah dikira mengugat dan mencalar maruah semua orang dalam group tu.
Sebagai seorang lecturer yang penuh ilmu didada, belajar tinggi-tinggi masuk universiti. Sepatutnya lebih peka dengan isu-isu sensitive begini. Tahulah nak luah kan apa yang terbuku dihati, tapi beringat-ingatlah yang pelajar zaman moden ni bukan nya bodoh tak faham bahasa.
Kalau ya pun tidak mengikut skema jawapan yang sepatut nya, sentiasa beringat yang setiap individu ada kefahaman nya sendiri dan cara pemahaman yang berbeza-beza. Buat apa mengikut sahaja tapi tak faham.
Jika lecturer macam ini lah gayanya, payah lah untuk dapat hormat dari pelajar. Tapi bagus lah jika dah sedar, awak tu lebih matang dari saya.cakap orang-orang tua :-

"cakap siang pandang-pandang , cakap malam dengar-dengar "

Sesuai sangatlah, memang kena. kena ingat Maru & Ahnya kena sentiasa jaga, kalau tidak buruk padahnya. bijak sikit .

0 Telegram Komen: