BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, February 26, 2011

Revolusi`11

Apa yang kita rancangkan , tidak semestinya akan terlaksana dalam masa satu malam. Ini satu rangka rancangan jangka panjang. Aku masih meletakkan harapan tinggi terhadap rancangan ini. Aku masih berharap yang perubahan ini berlaku didepan mata aku. Benda yang lama patut diperbaiki dan diperbaharui agar jadi lebih baik, jika tidak sempurna pembaharuan itu. Aku rasa ia cukup puas dan berbaloi dengan segala usaha-usaha mereka yang cubaa melakukan pembaharuan itu.

Cuma , sentiasa ingat benda ini bukan perlu dilakukan dengan tergesa-gesa , ramai yang tidak puas hati bila rancangan ini seperti terlalu lembab. Mereka mahu ia terlaksana dengan segera. Hakikatnya , kita sendiri belum bersedia untuk melaksanakan rancangan ini dan menghadapi apa sahaja benda yang tidak dijangka kan akan berlaku.
Mungkin ia akan mengubah rancangan asal kita. Cuma ,aku boleh cakap. Kita kena jujur untuk bawak perubahan itu dan sentiasa mengharap dengan harapan yang tinggi. Suatu hari nanti, pembaharuan ini akan berlaku.
Bukan untuk aku, tetapi untuk generasi akan datang nanti. Untuk adik-adik aku , aku tidak mahu mereka sengsara kerana ditindas , ditutup mulut agar tidak bersuara , digertak seperti budak hingusan. Aku mahu suatu hari nanti, pabila perubahan ini berlaku. Aku tidak mahu mereka berasa muak dan bosan dengan benda lama ini yang langsung tiada kemajuan dari apa sudut pun .Mereka adik-adik aku diberi layanan sama taraf hak nya seperti golongan-golongan lain. Mungkin untuk aku tidak kesampaian , tetapi untuk generasi baru akan rasa mereka harus menerima perubahan itu .Dalam hati aku, harapan itu masih ada dan kita lihat sahaja...



"Kerna , masih ada cahaya untuk esok yang akan menerangi kita"

Wednesday, February 23, 2011

Mari berIDEOLOGI kawan-kawan

Arankian , masa ke masa . Zaman makin berubah . Pemuda dahulu kala bukan seperti sekarang. Makin lama makin maju. Bukan minda sahaja , pengetahuan juga. Aku banyak melihat senario zaman sekarang dikalangan orang muda-muda ialah... Aku rasa mereka semakin pandai berideologi. Pelbagai ideologi-ideologi yang terdahulu di adaptasikan kepada diri mereka.


Aku tahu , dalam duniawi kita ini ada pelbagai ideologi-ideologi yang manusia cipta. Pada pendapat aku, ideologi tercipta apabila manusia menghadapi sesuatu permasalahan dan perbezaan dari segi prinsip individu tersendiri.

Aku banyak membaca material-material dari pelbagai sudut, tapi cara aku, aku akan guna dari dua skop pandangan. Dari skop pandangan agama aku dan dari sudut manusia itu sendiri. Aku rasa, amat perlu apabila kita dalam membuat sesuatu andaian. Kita kena pastikan yang ia tidak bercanggah dengan pegangan agama kita secara am nya. Jangan sesekali ia melanggar zat-zat tuhan itu sendiri. Kena ingat yang ideologi ini datang dari manusia yang mengadaptasi situasi dia. Seeloknya ia tidak bercanggah dengan yang Maha Esa.

Banyak-banyak artikel, kepelbagaian ideologi yang dipamerkan antara yang popular dikalangan remaja muda mudi zaman moden abad ke-21 ini ialah democracy , liberalism , socialism , communism , Islam ism , dan pelbagai lagi ideologi-ideologi yang diberi nama berdasarkan fahaman politik , nama ahli falsafah dan agama.

Aku berpendapat, kebanyakan remaja memilih untuk berpegang pada salah satu ideologi-ideologi yang tercipta walaupun negara malaysia ialah berdasarkan ideologi demokrasi. Adalah kerana mereka telah hilang kepercayaan terhadap demokrasi itu sendiri dan merasa ideologi selain ideologi asal itu adalah lebih baik untuk mereka dan menyelesaikan masalah yang mereka rasai.

Hakikat, aku tidak rasa yang kita kena terima bulat-bulat ideologi asal negara kita kerna kita ada hak untuk mengideologikan diri kita asalkan ia tidak bercanggah dengan agama kita sendiri secara amnya.

lebih elok aku digelar communist atau anarki , daripada aku digelar anjing yang hanya mengikut dasar demokrasi hipokrit ini. Cakap pada dasar asal , bukan hanya pada nama tapi tidak tulus pada asal ideologi tersebut.

Semua ini hanya pendapat sahaja , sangkal , kritik dan komen lah.

Kawan-kawan patut ada ideologi tersendiri, sebab itu tandanya kamu sudah matang dalam prinsip kehidupan kamu. Tidak salah untuk kita berpegang pada sesuatu ideologi yang kita rasa baik pada kita. Dari kita jadi minda sempit macam terkurung dalam kotak dan hanya ikut sahaja , buat apa ?tak maju diri kita sendiri. Kita memimpin diri kita bukan dipimpin orang lain yang sama tarafnya dengan kita di mata Sang Pencipta kita. Tabik !!!

Maru & AHnya

Bila kita borak pasal maru dan ahnya. Semetinya ini adalah isu sensitive. Nak dijadikan cerita-cerita, semalam lecturer kebangaan bersama telah menge post satu status dalam lama sosial mukabukunya.

Ia lebih kurang berbunyi seolah-olah menghina maruah group aku. "wahai group XX , kenapalah awak jawab soalan begini, semua fakta awak semua auta. tidak mengikut skema jawapan sebenar".dan lain-lain lagi yang menunjukkan kami nie teruk.

Hakikat, aku tak kesah orang nak komen aku secara individu ,pedas ke tak itu tolak tepi. Tapi, bila dah masuk ke arah group, ini sudah dikira mengugat dan mencalar maruah semua orang dalam group tu.
Sebagai seorang lecturer yang penuh ilmu didada, belajar tinggi-tinggi masuk universiti. Sepatutnya lebih peka dengan isu-isu sensitive begini. Tahulah nak luah kan apa yang terbuku dihati, tapi beringat-ingatlah yang pelajar zaman moden ni bukan nya bodoh tak faham bahasa.
Kalau ya pun tidak mengikut skema jawapan yang sepatut nya, sentiasa beringat yang setiap individu ada kefahaman nya sendiri dan cara pemahaman yang berbeza-beza. Buat apa mengikut sahaja tapi tak faham.
Jika lecturer macam ini lah gayanya, payah lah untuk dapat hormat dari pelajar. Tapi bagus lah jika dah sedar, awak tu lebih matang dari saya.cakap orang-orang tua :-

"cakap siang pandang-pandang , cakap malam dengar-dengar "

Sesuai sangatlah, memang kena. kena ingat Maru & Ahnya kena sentiasa jaga, kalau tidak buruk padahnya. bijak sikit .

Thursday, February 17, 2011

Komrad Selamanya

Hampir 3 tahun aku membukukan perasaan ini. Baru sekarang ia nampak jelas tidak boleh ditutup lagi. Tidak boleh disembunyikan lagi.

Ini bukan cinta.
Ini bukan kebencian.
Tetapi ,ini adalah satu hukuman bagi aku untuk rasaainya.
Tidak dihargai.
Tidak dilayan ,malah aku dipinggirkan Seperti hanya aku seorang sahaja disini.
Mereka buat aku seperti tiada wujud. Kewujudan aku dikalangan mereka seperti habuk yang berterbangan.Aku tidak diperlukan oleh mereka.

Aku mula berfikir ,
perlukah aku bertanya kepada mereka kenapa mereka menghukum aku sebegini?

perbezaan rupakah ?
perbezaan agamakan ?
perbezaan warna kulitkah ?
perbezaan ideologikah ?
perbezaan minatkah ?
perbezaan bentukkah ?
perbezaan bangsakah ?
perbezaan bahasakah?

mereka tidak memerlukan aku. Mungkin kerna perbezaan.
Jadi ,aku juga tidak memerlukan mereka. Hanya sekadar menyapa aku demi satu pertolongan. Datang kepada ku hanya kerna sebatang rokok. Kamu semua datang kepada aku hanya demi sesuatu.

Apabila tiada apa yang kau perlukan. Aku kembali tidak diperlukan. Sampah.

Aku ingin bertanya adakah in yang kamu semua mahukan dari aku? menghukum aku sebegini ? Kau mahu aku terhegeh-hegeh pergi kepada kau dan bilang tolonglah jadi teman ku.
Maaf, aku mungkin sombong dan bongkak . Tetapi aku masih kenal antara maruah dan penghinaan. Aku tidak sesekali pun akan menyembah kau agar aku tidak keseorangan lagi.

Kau tidak memerlukan aku
dan Aku tidak memerlukan kau.
adil bukan ?


(p/s : aku olah semula cerita kawan aku ini , agar dapat dipertontonkan anda semua-komunistkata)

Kisah Si Pencuri API

PROMETHEUS

Mengikut mitos Greek dulu-dulu kala. Manusia ketika itu, hidup di bumi tanpa api. Di Olympus sahaja ada apa, kerna Zeus tidak mahu manusia dapat api. Lalu, suatu hari Prometheus berasa kasihan dengan manusia hidup tanpa api. Yelah, macam mana nak suluh time gelap, nak masak pun takde api. Maka , manusia hidup dalam kegelapan. Oleh kerna terlalu kasihan kan manusia. Prometheus dengan ikhlasnya mencuri api dari Olympus untuk diberikan pada manusia. Semua manusia masa itu mengangkat Prometheus sebagai hero mereka. Tetapi , Zeus selaku ketua Olympus tak puas hati sebab Prometheus bagi api pada manusia, ini sudah dikira melanggar undang-undang Dewa Dewi Olympus. Maka , sebagai ketua aku sungguh dominan , Zeus pun menghukum Prometheus dengan hukum yang berat.
Hukuman yang diterima oleh Prometheus ialah dengan di rantai pada batu besar dan setiap hari hatinya akan dimakan oleh seekor helang. Helang itu makan hati Prometheus setiap hari dan lepas makan hati prometheus akan tumbuh balik dan helang itu akan makan balik hati dia. Benda ini akan berulang-ulang setiap hari dan sengsara lah Prometheus dengan kesakitan yang hati dia kena makan untuk selama-lamanya.

Itu adalah sedikit olahan aku tentang mitos Prometheus si pencuri api yang simbolik pada kita sekarang. Simbolik yang macam mana? Kita diberi hak untuk menegakkan hak kita dan dalam masa yang sama. Akan ada pihak yang akan cuba menutup mulut kita dari mempertahankan hak kita. Kita akan ditindas, cuma persoalannya adakah kita akan bangun untuk mempertahankan hak kita agar tidak ditindas ? Biar hukum sebesar mana pun yang orang si penutup mulut kita bagi suruh kita senyap. Kita akan tetap mempertahankan hak kita sebagai manusia. Berhenti hidup dalam kegelapan kerna orang si penutup mulut itu mahu kita jadi bergitu. Lebih baik kita jadi si pencuri api, bagi harapan pada mereka-mereka yang lupa mereka masih ada hak untuk dipertahankan.
Mulakan revolusi seperti Prometheus, dia berani menentang Zeus demi mahu menolong manusia agar mereka tidak hidup dalam kegelapan lagi.

Falsampah Komunist 3

IDEA



"You cannot kiss an idea...cannot touch it or hold it. Ideas do not bleed.
They do not feel pain. They do not love ,and it is not an idea that I miss.
It is the MAN who make me remember it"

Pasca Isu AIR.

Berlalu sudah 7 hari tanpa air di Srijasmin. Bermula 2 hari lepas, pihak management dan MPP telah membuat diskusi secara aman yang di sertai hampir semua ketua cohort dan group??? aku tak rasa semua ketua cohort dan group hadir waktu itu, tak de sebarang panggilan pun. Mujur lah setiausaha sulit aku bagitahu, kalau tidak ,tak dapat join salah satu meeting penting ini.

Perbincangan pasal isu air ini turut diselit dengan isu khabar angin dan "fitnah" yang tempias pada pihak management dalam medium-medium elektronik seperti Facebook dan Twitter .

Management berharap yang tiada lagi khabar angin dan "fitnah" akan keluar dalam medium-medium laman sosial tersebut. Aku pelik, benda yang betul dianggap khabar angin dan fitnah ? ternyata dari sudut negative nya isu air srijasmin ini, kami-kami dilarang unutk bersuara dan meng express kan ketidak puasan kami. Mungkin ada kata-kata kesat yang keluar tetapi itu bukan masalah nya dalam meng express kan ketidak puasan itu.Dari sudut positive nya, waktu itu lah aku tengok ramai yang mula sedar tentang kesilapan management. Pelik bila ada orang yang tidak nampak kesilapan mereka, bukan untuk menunding jari menyalahkan sesiapa, cuma kita kena semak balik cara kita meng manage sesuatu.

MPP pula, jangan lah perasan sangat yang "cuti seminggu ini dah lama kita orang plan". Maaf lah jika kasar sedikit bahasa aku, jikalau lah "dah lama plan" cuti seminggu ini. Aku ingin bertanya dan sila jawab. Kenapa baru hari ke tujuh jalan penyelesaian ini diambil, bukan ke sepatutnya semenjak hari pertama atau masuk hari ke empat MPP patut mengetengahkan jalan solution ini? Aku tak nampak releven nya dalam tindakan kau. Yang pasti dan perlu MPP buat ialah, perbaharui prestasi korang dan mula kan satu revolusi yang mengubah dan menghentikan isu-isu sebegini. Kita-kita kena beringat, pada masa akan datang pasti akan tiba isu yang mungkin lebih besar dari ini. Bagi aku , jika MPP masih ditampuk lama, cara kerja senyap dan smooth. Maaf lah itu adalah taktik yang aku rasa tidak bagus, cara pimpinan yang kurang effective . Kami-kami student ini banyak isu, cuma MPP sahaja lah yang menjadi tempat mempertahankan HAK STUDENT seperti kami-kami. Jangan sampai kami-kami , mereka-mereka dan semua-semua ini gertak agar bubarkan MPP. korang juga yang malu, dalam sejarah kena gertak agar dibubarkan. SEKARANG, buat satu revolusi yang memperkasakan student.

Aku dah bosan, muak dan jelik menjadi mangsa pada pihak management. Walaupun berkenaan isu air srijasmin ini korang bagi cuti seminggu. Dalam masa seminggu itu lah kami-kami bagi masa untuk korang selesaikan masalah korang dengan pemaju dan Syarikat Air tentang isu air srijasmin. Aku cuma berharap yang ini akan selesai dan pada masa akan datang sila buat tindakan pantas.

Bagi student-student, tahun pertama , tahu kedua dan tahun terakhir. Aku seru kamu-kamu semua agar cepat-cepat lah sedar yang kamu ditindas, sedang ditindas dan mungkin bakal ditindas. Sedar tentang Hak Hak STUDENT yang wajib kamu dapat. Pertahankan hak kamu-kamu sekarang dan di masa hadapan. 3 tahun aku merasa kepayahan yang tak sepatutnya aku rasa, dan aku sendiri tak mahu adik-adik aku rasa. Cepat-cepat sedar tentang hak kamu dan mula bersatu untuk mempertahankan hak kamu-kamu! Hentikan benda-benda ini, muak dan lapuk. FAHAM TAK ??? Kalau faham kasi TABIK sikit, hahaha.



"REVOLUSI BAKAL BERMULA DENGAN KESEDARAN DAN KESATUAN"

Tuesday, February 15, 2011

Mati Kerna AIR

Hampir 7 hari Srijasmin tidak dibekali dengan kemudahan air yang secukupnya. Tangki makin lama makin kosong, tangki baru sampai bila bertahan. Terkedek-kedek lah mereka-mereka mengangkat baldi berisi air ke tingkat masing-masing. Kalau di tingkat empat maknanya penatlah .Kami-kami ini turut sama sengsara hidup tanpa air. Kalau setakat 2 hari itu boleh kira tahan lagi lah, ini sudah masuk hari ke 7.

Mereka-mereka ramai yang tak puas hati, rasa diri menjadi mangsa. Bukan mahu persalahkan management, cuma tolonglah kami ini , tak mahu lagi jadi mangsa terus-menerus.
Maka, ada kami-kami ini yang mula bertanya...

Manusia yang bodoh sahaja akan tidak bertanya bila dia ditimpa masalah ,bila dia ditindas. Masalah sekarang isu air nie dah berlanjutan lebih dari 3 hari, cukup 3 hari dikira darurat, atleast pihak sepatutnya boleh beri cuti darurat pada kami-kami ini. Bagus lah kalau sediakan tangki simpanan air 2 bijik untuk kami. Tapi beringatlah, fikir panjang-panjang-panjang lagi yang sampai bila tangki air tu akan bertahan untuk memberi bekalan yang mencukupi? Kalau wanita-wanita kalau ikut standard wajib , mesti mandi atleast 3 baldi. Cari jalan penyelesaian yang betul-betul efektif dan berkesan untuk jangka masa panjang. Sekadar menangguhkan masalah buat apa?

Dalam isu air nie juga, MPP yang sepatutnya menolong untuk membela nasib kami-kami ini lebih mengetahui lebih dari kami. Dah masuk hari ke 7, baru lah terhegeh-hegeh nak buat perjumpaan dengan pelajar untuk cari jalan penyelesaian. MPP ni kalau digertak agar dibubarkan, baru lah terhegeh-hegeh nak buat kerja.Macam mana kami-kami di sini mahu terbela hak kami , sedangkan MPP sendiri macam haram tak buat kerja. Sudahnya tak buat kerja, lepas tu berlagak pula dengan kami-kami , mereka ingat mereka pegang jawatan tu boleh lah tak ambil peduli masalah kami. Isu air nie masalah kecil ke? MPP sepatut dah buat pengumuman awal pada hari pertama isu air ni bermula.Dah masuk hari ke 7, baru nak buat pengumuman, maaf lah semua dah terlambat. MPP patut cari satu konklusi jalan penyelesaian yang cepat dan berkesan, ini nak surat-menyurat lagi. LAMBAT, aku dah bosan dengan kerenah birokrasi MPP, lambat dan senang untuk menyekat surat kami. Aku tahu lah hieriaki yang korang amalkan :-

student > president group > lecturer > student body > student affair > coordinator > CEO

Jangan jadi bodoh MPP, bila masa pula lecturer masuk sekali. Apa guna buat MPP. Faham tak maksu MPP ??? majlis perwakilan pelajar dan ia berdaftar secara sah di bawah kementerian pengajian tinggi malaysia. Boleh pula, "kita tak boleh bertindak secara terburu-buru dan tidak profesional. Nanti kena black list dengan management > nanti tak dapat sponsorship , nanti kena bar dari exam". Semua ayat-ayat untuk berada di zon selamat dan condusive.

Pasal isu air ini, MPP boleh ambil remeh. Kalau takut sangat buat solution yang radikal. Kalau takut kena Bar dari exam , kalau takut kena black list , kalau takut tak dapat sponsorship. Maaf lah, saya sebagai seorang mangsa yang sedang ditindas dan sedar tentang hak saya, cadangkan agar MPP sekarang perlu ...

"BUBAR DAN LETAK JAWATAN KALAU PENAKUT SANGAT"

Isu air ini jangan lah dilanjutkan, ini banyak menjejaskan rutin harian student-student. Sampai bila lagi MPP nak kena guna cara lama ? ( surat , petitions ) . Lupakan semua kerenah birokrasi yang menyusahkan. Kami mahu suara kami sampai terus ke pihak atasan .Belajar dari kesalahan dahulu, belajar dari sejarah mereka-mereka yang terdahulu yang memimpin kita-kita dengan jayanya. Era baru , cara penyelesaian pun kena baru. Jadi lah pemimpin yang berlapang dada, bukan nya berlagak dan anggap kami-kami kita ini tak tahu situasi sebenar .Cara yang lebih drastik dan radikal mungkin adalah cara yang terbaik dalam menyelesaikan isu bekalan air ini. Sampai bila nak ikut cara sebagai seorang penakut di zon selamat ? 3 tahun aku di tempat ini, aku tahu dan aku sedar, suatu hari nanti. Mereka-mereka, Kami-kami , Kita semua-semua ini akan mula bersuara untuk menegakkan hak kita! revolusi yang kami nantikan tak juga sampai , akan tetapi dalam proses untuk menrevolusikan tempat ini.Aku tak mahu mati kerna air...

"Unify , Diversity . Functioning as one body"


(p/s : pemimpin yang penakut patut ditempak - komunistkata)

Falsampah Komunist 2


"Artist used lies to tell the truth,
while Politician used them to cover the truth up"



Monday, February 14, 2011

Air Oh Air~

Selama 3 tahun tinggal kat Mantin nie,ini lah first time terjadinya masalah bekalan air paip dihentikan oleh pihak bekalan air.

Hahah, maka seluruh warga Mantin mulalah merungut , mencaci , memaki , mengeluh dan hampa turut serta. Masing-masing mula gelabah badak mencari air, macam keli mengelupur atas darat cari kolam.

Asal masalah ini dari cerita-cerita yang kurang pasti. Ada yang mengatakan pihak pemaju lupa nak bayar bil air bulan pada pihak bekalan air national. Pihak management bayar bil air pada pihak pemaju , cuma yang lain-lain pihak selain kami lambat bayar pada pemaju. Nak jadi cerita, pihak pemaju terpaksa melewatkan pembayaran selagi pihak-pihak lain tu bayar bil air diorang.
Itu lah ceritanya, maka semua orang takyah mandi biar busuk masam. Management ada sediakan bekalan air simpanan, tapi cukup ke untuk gajah ,badak dan haiwan laut yang duduk 3 blok tu. Berkerah tenaga lah mereka mengangkut baldi ke tingkat masing-masing. Kalau yang tingkat 4 tu, hmmm sori lah, tak dapek den nak nolong. Angkek lah beldi ekau sorang2.kato orang nogori.

Yang bijak sikit, pergi lah masjid ke surau ke tumpang mandi.Ada juga yang lebih berani dengan mandi di kolej, hahaha itu yang paling daring sekali.
Walmaklumnya, masa-masa beginilah kita dapat merasa susah senang nya hidup tanpa air, betapa seksanya rasa tidak dapat mandi-manda dengan enak dan merasai kesegaran air sejuk hingga ke tulang.hahahah
Harap-harap, isu bekalan air yang diputuskan ini selesai secepat mungkin.

Wednesday, February 9, 2011

Tahu Kah Anda ?

Tabik tahu kah? dah banyak blog, artikel , jurnal , akhbar dan esei singkat karangan pelbagai jenis individu dari pelbagai bidang dan taraf. Mereka memperceritakan tentang "kuasa pelajar" atau "student power". Ada yang begitu fanatik dalam memperjuangkan ideologi mereka tentang student power. Ada juga yang begitu realistik dalam memperjuangkan student power di tempat mereka. Malah ada juga yang tak tahu tentang student power.


persoalannya...

Mereka-mereka yang tak tahu itu. Adakah mereka sedar tentang kehadiran fenomena ini?
Bila aku tanya, jawapan nya agak mudah bagi mereka-mereka yang mediocrity iaitu :-

"biar je lah, tak payah nak sibuk-sibuk hal orang, ikut je kan senang"

ternyata mereka yang menjawap mengunakan jawaban sebegini mereka masih belum sedar yang mereka sedang ditindas, kita sedang ditindas, kau sedang ditindas, kamu sedang ditindas dan aku sedang ditindas.

Aku ada berbincang dengan kawan rapat aku tentang isu ini. Kami ada juga berselisih pendapat tentang apa itu student power. Kenapa ada orang yang memperjuangkan student power tapi perjuangannya nampak sia-sia.Pendapat member aku berbunyi kita kena ada unity bila memperjuangkan sesuatu dan disertakan dengan kesedaran.

Kesedaran yang macam mana? aku rasa kenapa sesetengah tempat belajar. Isu student power nampak sembam dan lembab. Sebab pada pendapat aku, diorang tidak sedar atau pun awareness tu tak ada. Mereka masih belum sedar yang mereka sedang ditindas.Tahukah anda yang anda sedang ditindas?

Ditindas oleh siapa? Isu ini bergantung pada apa yang berlaku pada korang. Kita mungkin ditindas pihak management, mungkin juga pihak berkuasa, juga mungkin pihak yang berkait rapat dengan kehidupan kita sebagai student. Itu lah yang menjadi isu sebenar. Dengan ada nya isu, kita akan gunakan isu itu untuk membangkit kan student power untuk menyampaikan ketidakpuasan kita.

Apa yang aku cuba sampaikan. Adakah kita benar-benar sedar yang kita sedang ditindas? Adakah kita benar-benar bersedia untuk mengerakkan student power ditempat kita?

Hakikatnya, pendedahan terhadap student power masih belum meluas ke kolej2 dan universiti2 yang tersorok di celah hulu mana entah. Aku bukan study di UM , UiTm , UPM , HuKM atau mana-mana universiti dan kolej yang popular. Tempat belajar aku di tempat yang tersorok dari semua pendedahan tentang student power. Itu yang membuatkan student di sini masih belum sedar tentang student power.

Bukan mahu mengeluh, cuma aku seru kepada semua student, agar sedarlah yang kita sedang ditindas untuk mengerakkan student power. Harapkan student body? huh, sampah!