BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, January 4, 2011

Masterpiece 2010

Fareed Ahmad of Zafaralam
( The Masterpiece 2010 )


Arankian ,pada tarikh 29 December tahun 2010 beberapa hari sebelum datangnya tahun 2011. Encik Fareed merangkap Komrand Sayap Kanan aku. Tiba-tiba dia datang rumah memintakan sesuatu yang aku kurang pasti. Botak kan kepala aku, nyahkan semua helaian-helaian rambut aku yang panjang ini dari kepala aku yang sexy. Permintaan yang sangat-sangat buat aku bingung.

Akan tetapi, aku setuju dengan permintaan Encik Fareed. Maka, aku lancarkan operasi "Botaking" aku dengan menyediakan kelengkapan untuk membotakkan kepala dia. Semua kelengkapan sudah tersedia, mesin rambut sudah dipanaskan enjin, pisau cukur sudah ditajamkan bilah matanya.
"Sudahkah kau bersedia wahai Fareed Ahmad? ",ujar aku seorang komunist." Ah, buat je lah, banyak cakap lah! ", sebut Encik Fareed dengan nada suara yang memaksa-maksa. Dia gemar memaksa orang, tugas dia mungkin.

Namun, dalam hati ku hanya bersabar dengan dia yang berbadan besar itu. " siot, kalo badan ko kecik dah lama aku letak tumit atas dahi ko ", kata hati ku dalam diam.

Taktala ,dengan bakat kurniaan yang Maha Esa. Aku dalam proses menghasilkan karya seni membotakkan kepala orang dengan dedikasinya. Potongan yang pertama amat mendebarkan. Takut tersalah sodok dengan mesin rambut itu. Ini semua makan masa dalam 1 jam setengah dek kerana Encik Fareed asyik ambil gambar guna handphone dia masa rambut dia kena potong dan gunting. Agak menjengkel kan perbuatan dia itu, gemar ambil gambar guna handphone time orang buat kerja. 1 jam setengah masa yang diambil.

Masuk jam yang ke dua. Hampir separa kepalanya berambut pendek 1 cm. Hendak juga dia ambil gambar. Tak lupa, dia juga menyimpan rambut tocangnya yang dipotong sebagai kenangan. Malas cerita panjang. jam ketiga aku mula mencukur kepalanya dengan pisau cukur. Dua bilah pisau cukur tidak memadai. Makan masa juga hendak melicinkan kepala Encik Fareed. Semua dilakukan dengan berhati-hati secara professional. wow I like that word : professional.hahaha...

Akhirnya ! siaplah hasil "masterpiece 2010" aku, hasil seni yang terakhir buat tahun 2010! secara rasminya Encik Fareed telah botak licin kepalanya dan mendapat gelaran "pitbull" sempena nama penyanyi kesayangannya. hahaha. TABIK!!!
(p/s : kalo sesiapa nak botak boleh jumpa saya, free of charge, hahaha)

0 Telegram Komen: