BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, October 4, 2010

Sindiket Kawan - Lawan ( siri 2 )

LAWAN

Arankian , ketika melalui sebuah kawansan gunung dan ganang , maka bertemukah dia dengan seekor harimau . Dengan perasaan ingin mempertahankan diri. Hatta , berlawan lah mereka berdua hingga mati salah seorang dari nya ...

Lawan , kita selalu melawan , berlawan dan mengawan. Kerana ? bagi aku , salah faham dan bercanggah fahaman akan membuatkan dua buah pihak akan berlawan .Berlawanan dengan kawan anda akan mencetuskan satu senario lawan yang sihat. Jika di dalam pembelajaran. Akan tetapi hal-hal lain seperti isu politik Perak atau pun isu makan jamuan rumah member. Adakala, isu awek dan betina akan mencetuskan senario lawan. Cuma , bagaimana kita berlawan? Ada orang akan terus bertumbuk dengan lawannya tanda dan lambang kekuatan . Itu cara yang kuno dan jahil tetapi hasil nya agak memuaskan , ini berdasarkan pemerhatian Doktrin Komunist. Selain itu , ada juga orang yang akan memulakan perlawanan mereka dengan berkomunikasi tanda berunding atau negosiasi. Akan tetapi , selepas rundingan akan ada perlawanan kedua bagi mencukupkan formula lawan iaitu bertumbuk sepak terajang. Jika dilihat dari dua teknik Doktrin Purba ini , kedua-duanya menunjukkan aggressive dalam perlawanan menjatuhkan lawan mereka.

Hatta , ada juga cara lain , Doktrin Backstabbe . Ia satu lagi cara yang agak rumit dan memerlukan perancangan rapi sebelum melaksanakan perlawanan itu. Tuntasnya , pada awal sebelum perlawanan , lawan masing-masing akan melancarkan propaganda di kalangan kawan-kawan yang terdekat . Cerita-cerita dan gossip yang menunjukkan lawan itu sangat jahat akan di beri oleh salah seorang dari mereka , dalam masa yang sama. Ini adalah cara untuk meraih sokongan dari kawan-kawan yang lain. Bijak . Mula-mula sebarkan gossip-gossip buruk tentang lawan anda , kemudian. Cuba raih sokogan kawan-kawan yang lain bagi tujuan plan-B jika berlaku sesuatu . Kemudian , serang !!! Jatuhkan moral lawan anda hingga dia merasa hina dengan dirinya dan mula marah! Doktrin Backstabbe selalu membuatkan lawan nya hilang kawalan marahnya. Itu tandanya dia kalah ,hahahaha.

Melalui , kedua-dua Doktrin ini doktrin Purba dan Backstabbe . Hasilnya amat memeritkan hati lawan anda. Cuma , adakah anda berani melakukannya?

Logiknya , isu lawan ini akan wujud bila wujudnya senario-senario yang mengganggu aliran dalam politik berkawan ini. Sebagai contohnya , antara faktor-faktor yang mengganggu aliran ini ialah AWEKs. Ya jangan terkejut , faktor aweklah yang banyak menjahanamkan aliran ini. Kita kawan lelaki dia , mungkin tidak dapat memberi apa yang selalunya Awek boleh beri. Pantat punye pasal , kita di tolak ketepi. Pantat lebih penting dari kawan-kawan anda. Tidak perlulah digelarkan sebagai kekasih , adik angkat atau kakak. Jika kau lebih kan mereka dari kawan kau sendiri itu sudah jelas yang kau mengamalkan "pantat punye pasal , member tolak tepi". Tahniah , anda buta sebenarnya. Anda tidak tahu yang awek , adik angkat , kakak kau itu sedang cuba menjahanamkan aliran persahabatan kita. oooo , moga kau tidak buta lagi selepas ini. Pada pendapat Doktrin Komunist , faktor ini adalah yang paling bodoh jika anda mahu mencipta lawan. Akan tetapi , faktor inilah yang paling popular setakat ini mengikut ranking dunia.

Kerana pantat , aku berlawan dengan kawan . WOW, ini sesuatu yang aneh. Macam tak pernah lihat situasi-situasi sebegini. Tolonglah belajar dari kesilapan orang lain. Aku seorang yang terbuka , tidak kisah mahu mencipta kawan , malah mengelak mencipta lawan. Namun , faktor awek ,adik angkat ,kakak kau itu yang silap. Dia lah punyanya, cuba bayangkan. Kita selalu melepak bersama-sama , namun tambahan ahli dari kalangan mereka telah menjahanamkan aliran persahabatan kita. Waduh , sebagai contohnya : amboi adik angkat kau tu , buat muka masa kita semua sedang lepak bersama. Kenapa? tidak suka ke? cakap pada adik angkat kau tu , tolong cebuk muka dia yang cam tahi tu. Jika tidak suka melepak bersama kawan-kawan lama kau , please you can leave now. Hahahah , agak kasar contoh ayat itu tadi, harap maaflah. Aku cuma mahu menyedarkan kau sahaja. Hatta , dari contoh itu tadi , kita boleh lihat yang kita telah mencipta lawan dari kalangan kawan baik kita. Aduh , untuk anda memenangi perlawanan ini , jiwa anda mungkin akan terluka . Akan tetapi " it will be a sweetest victory " hahahah.

Dalam perjalanan kita mencara sahabat ini , kita akan bertemu lawan. Itu adalah lumrah , nasihat aku kepada diri aku sendiri. Tabahkan hati dan kuatkan semangat untuk meneruskan perjalanan kita mencari sahabat. Dalam masa yang sama , kita akan mencipta musuh dan lawan. Dua-dua itu akan memberi kita suatu benda yang amat berharga iaitu PENGALAMAN. dengan pengalaman itu , kita akan guna ia untuk menjatuhkan musuh dan lawan akan datang. Namun , Doktrin Komunist tidak membenarkan anda jatuh ketika perlawanan , lawan anda yang sepatutnya jatuh, anda perlu menang dalam apa cara sekali pun . Mampukan anda untuk menjatuhkan lawan anda? " Lawan tetap lawan walaupun Kawan " !!!

Dalam siri seterusnya , aku akan membongkarkan satu lagi isu iaitu MUSUH! nantikan TABIK!!!

2 Telegram Komen:

WaFa ShaHiRaH said...

whoa.. abg komunis marah nampak..

Ikhwan Komunist said...

hahaha , ini bukan marah...
tapi serangan maut!