BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, September 28, 2010

Division Sayap Utara

Division Sayap Utara 36th Infantri

Arankian , pada beberapa bulan yang lalu . Tarikh dan masa yang tidak dapat di pastikan . Di sebuah lokasi yang di beri nama Hell Gate Kajang . Lima anggota tentera elite komunist telah di hantar ke lokasi tersebut . Diketuai Brigadier General Ikhwanuddin dan di bantu 1st Class Division Sarjan Danial bersama-sama dengan tiga lagi anggota unit Intelek Sarjan Fida , unit Khas 2nd Division Suezana dan Juga unit gempur 2nd class sarjan Farra. Mereka ditugaskan untuk melaksanakan suatu misi sulit class 66/9 yang diklasifikasikan sebagai misi yang tidak mungkin berjaya dilaksanakan. Doktrin Komunist telah mengarahkan Brigadier General sendiri secara peribadi untuk mengetuai misi ini. Division ini di beri nama Division Sayap Utara 36th Infantri .
Hell gate Kajang , ia akan menjadi medan perang yang paling berdarah dalam sejarah misi ketenteraan Doktrin Komunist .



Monday, September 27, 2010

Sindiket Kawan - Lawan ( siri 1 )

KAWAN


Arankian , pabila pedang bertemu pedang . Senapang menghujankan peluru. Ada yang cedera kesakitan . Ada yang pedih kekalahan . Begitu juga lumrah kehidupan berkawan . Bagi aku , dah macam2 jenis kawan yang variasi perangainya berbeza2 . Ada kalanya , ia akan serasi dengan ideology kita. Juga , ada yang bercanggah dengan ideology kita . Hakikatnya , ia perlu dalam perhubungan sebegini kerana ini akan mencetuskan variasi dan meyeimbangkan hubungan tersebut. Seperti Yin & Yang , seperti parti kerajaan & pebangkang. Jikalau semua nya sama saja ideology. Hubungan berkawan tu akan jadi hambar , ya...aku tahu yang kadang2 kita jumpa kawan yang sekepala dengan kita. Bagus lah begitu, logiknya mesti ada sesetengah isu yang akan diperdebatkan. Minat kita dan kawan kita mungkin sama , tetapi lain2 cara kita respond pada situasi itu.


Pada pendapat aku , walaupun bercanggah sejauh mana pun ideology kita dan kawan kita . Benda yang akan terus menghubungkan hubungan itu ialah sikap tolak ansur dalam perhubungan. Kamu bagi aku , aku bagi kamu balik. "orang berbudi kita berbahasa , orang memberi kita merasa" ungkapan yang sesuai bagi menjelaskan senario ini.


Ada situasi yang , walau sudah lama berkawan. Kita masih tidak dapat mencapai satu kata sepakat. Bagi aku , ini isu ego masing2. Dua2 belah pihak tak mahu mengalah . Semua mahu tunjuk hebat . Ya , aku juga pernah begitu . Tapi demi hubungan kawan yang berkekalan . Aku juga berubah . Begitu juga kepada mereka2 yang menghadapi situasi sebegini. Kedua2 belah pihak mesti ada beri dan terima . Give and take . Jika sebelah pihak sahaja yang memberi , semestinya pihak yang satu lagi akan merasa pedihnya. Sebagai contoh , kawan yang seorang ini sering membeli rokok , yang seorang lagi akan jadi tukang pow rokok , malah tak pernah beli pun walau sekotak .Anda nampak apa yang saya cuba sampaikan . Dalam situasi itu , sikap ambil kesempatan pada satu lagi pihak sangat jelas .

Kawan tetap kawan , sejauh mana pun kita bergaduh , akan tiba satu masa di mana kamu akan kembali memerlukan kawan kamu , begitu juga dia. Hakikatnya , pada waktu itu. Akan ada seuatu perasaan awkward atau janggal ,hahahah. Yang pastinya , anda kan merasai manis nya. Sebagai mana ada senario di mana, akan ada seorang dalam kumpulan itu yang akan menjadi dominan , ya itu .Tukang lawak dan membahan kawan nya dalam niat bergurau. Seorang lagi pula akan menjadi bahan lawak , maka kesabaran dia akan di uji. Makan hati la jadinya. Mahu di jadi kan cerita, kawan yang sukan membahan ini telah membahana lawakkan kawan yang seorang ini hingga menyentuh perasaannya. Maka , merajuklah kawan itu selama sebulan hingga tidak mahu melepak bersama2. Diajak sebagaimanapun , kawan yang sudah tersentuh hati ini , tetao enggan melepak bersama selagi si tukang bahan ini menghentikan lawak jahatnya itu. Kita boleh menilai seseorang ini dari bagaimana dia respond pada lawak itu. Jika dia tidak mampu atau tidak dapat menerima . Sila lah ubah cara anda melawak takut akan berlarutan dan mengeroh kan hubungan kawan dan kawan itu.

Jika , kita uraikan isu "kawan" ini , semestinya akan lebih dalam diskusi kita. Bagi aku , isu kawan ini menarik dan akan membuat kita lebih berhati2 dimasa hadapan dalam berkawan. Dapat kita jadi ia pengalaman dalam kehidupan ini , asam garam dalam berkawan. Dalam siri seterus nya aku akan mengungkap isu kawan dari pandangan mata Doktrin Komunist melalui isu pengkhianatan. Nantikan , TABIK !!!

Sunday, September 26, 2010

"Please mind your own place" it`s really annoying me.

Setelah, sekian lama jadi senior nie...aku dah tengok macam2 jenis junior dah, dah some of them make me annoying , really annoying. Bagi aku , kita perlu ada jurang antara junior dan senior. Ini akan menghasilkan sifat hormat menghormati antara satu sama lain , kalau korang tak percaya.You should try, anda akan dapat lihat sendiri result nya.Bukan lah aku suka menunjukkan sikap skeptical nie, cuma logik manusia lah. 'Bagi betis terus nak dada".Dalam situasi ini , sebagai junior , korang tak boleh fikir yang senior korang sama tahap dengan korang , mereka dah lama kat situ, korang pula baru lagi. Jadi , serapat mana pun korang dengan senior korang , jurang tu mesti perlu ada. Dengan jurang itu lah, sifat hormat-menghormati akan terbit.Malah, hubungan korang akan lebih berkekalan. Sometimes , bila korang pikir korang sama dengan senior , tu yang ada yang melawak sampai menganjing , perli , menjatuhkan maruah & lain-lain yang boleh buat orang annoying dengan korang.


Hakikat, mungkin korang pikir yang cara melawak kita masing-masing lain, so senior nie tak dapat terima kot.Salah tu , sifat yang common dalam diri seorang senior ialah bangga ,pride. Sebab , dia dah lama di situ , pegalaman dah lebih, jadi dia rasa perlu di hormati. Apabila ,ada yang cuba mecabar. Ia dikira mencalar maruah dia sebagai yang paling tua di situ. Tak salah kalau korang yang junior tunjukkan sikap hormat pada senior korang. Hubungan akan jadi lebih indah seperti berpegangan tangan di bawah kaki langit sambil di simbahi cahaya pelangi. RAINBOW .

Dalam hal nie , aku juga salah seorang senior bukan lah nak mintak korang sembah ,tunduk hormat cam orang jepun bagi salam , cium kaki ke apa. Cuma , beragak-agak sedikit dengan apa yang tersembul dari mulut korang tu. Kadang kala biadap dan kata-kata korang agak kasar.Look inside your self , it may show you somethings.Kadangkala juga , bila senior tu baik ngan korang, mulalah korang naik kepala.Kaki pijak kepala woi. Kita manusia yang tak sempurna nie. Memang lah sometime benda2 cam tu terlucut dari mulut kami. Hatta, bagi aku pun sama, cuma tolong lah kawal sedikit. Ia mungkin sedang melukai perasaan orang yang kita komunikasi tu.

Taktala , kadangkala juga. Perbuatan korang tu turut mengambarkan sikat rebellion dalam diri korang. Aku anggap ,yang korang tak pernah hidup dalam kehidupan hostel. Hidup dengan ramai orang yang korang tak kenal. Kita tak kenal semua orang yang tinggal dalam hostel kita 100% . Jadi , jaga lah apa yang korang buat , cakap dan tengok. Sebagai contohnya , ada orang yang tak suka ko duduk atas katil dia, jadi? jangan duduk atas katil dia , hormati lah kehendak dia, nanti dia hormat pula kehendak kau. satu lagi contoh , bila orang tu x sentuh lagi air minum dia, jangan lah korang laju jer gi minum.dia tak minum lagi ko dah minum. biadap nya...menyirap nya perangai cam tu.biadap.langsung tak hormat orang tu. apa2 hal , biar lah tuan nya minum dulu, kedian mintak kebenaran. Nak rasa sikit air tu boleh , aku haus. Confirm dia bagi. susah ke nak bina ayat yang mudah tu ? tak sampai 2 saat laaa. Dari situ dapat tengok macam mana mak bapak ko didik ko. Dah terbiasakan, nak buat cam na, habit.what can is say? Dari perbuatan anda , ia mencermin kan sikap anda dan keluarga anda. Semua benda2 cam tu datang dari rumah k sendiri , Didikan ibu bapa. Bila minta orang bagi , kami pun manusia juga , kesian kat orang macam kau. Haus sampai tak bagi salam minum air orang.Biadap!

Juga , ada junior yang melebih2. Konon nya kenal senior tu sangat2." Uih best nya lepak nagn senior , dah cam kenal 2- 4 tahun dah , memang best"......cam kenal pernah dengar tak ayat tu? ahhahaha...ada lagi yang best. " eh , eh tu madam xxxxx , madam kesayangan tu" buget penah gi posting dan bercakap ngan madam tu , what the fuck oi.padahal ko junior lagi , tak pernah gi posting situ jumpa madam tu. bodoh.ada lagi satu ayat yg famous..." kalo gi posting kat "sana" best wooo "...for your information. ko tak pernah lagi posting kan? ko gi sana pun jalan2, cam na ko tahu tempat posting tu best ke? one moretime, what the fuck oi. Hakikatnya, semua perkara diatas buat kami senior-senior rasa meluat dan yang paling penting. Juga , "aku suka lepak dengan abang2 group 3x nie , diorang best laaa"...padahal baru kenaltak sampai sebulan kat situ, buget cam ko dah kenal perangai senior tu atas bawah . tolonglah jangan buat2 ko tahu semuanya , aku yang kenal diorang lebih rapat dari ko pun relax je , tak yah yoko2 sangat .It really make me feel annoying...hahahah. Tolong lah kalo korang junior buat cara korang junior , jangan cuba , try atau test nak pijak kepala senior. Hormat tu perlu ada. bila ada sikap hormat kan best hubungan senior-junior selama 3 tahun di kolej.

Nasihat free kepada mereka2 yang terasa :

"always remember your place when you are in the same room with your senior , and please do not cross the border , it really make us feel annoying with you junior "

Saturday, September 25, 2010

Senjata : 357 Magnum

The .357 S&W Magnum, or simply .357 Magnum, is a revolver cartridge created by Elmer Keith, Phillip B. Sharpe, Colonel D. B. Wesson of firearms manufacturer Smith & Wesson, and Winchester. It is based upon Smith & Wesson's earlier .38 Special cartridge. The .357 Magnum cartridge was introduced in 1934, and its use has since become widespread. This cartridge started the "Magnum" era of handgun ammunition. This cartridge has sufficient energy to produce hydrostatic shock (remote wounding effects) in living targets,which probably contributes to its positive reputation for stopping power.




Kata-kata Doktrin Komunist :

357 magnum memang senjata favorite aku , design yang classic membuat aku tertarik nak beli benda nie. Agaknya , kalau lah zaman kita orang jenis bawa pistol keluar rumah time jalan. Sure , aku bawa yang ini. Nak gadoh je keluar pistol.hahaha. Impian suka-suka jer .
Pakai kot , cermin mata bulat , bawak pistol 357 magnum.Semat !!! Lagi time nak gi class...cam mau gaduh. Bila time lepak dengan kawan2. Masing-masing letak pistol atas meja sambil isap rokok.hahahaha. Kalau awek atau member buat hal , powmm sekali kat betis dia biar sakit. warna hitam 357 magnum yg menarik nie buat ia nampak praktikal dari pistol revolver yang lain. Sekarang , aku ingat nak mintak lesen pistol la, hahahah. TABIK !!!

Unit Gerak Solo

Dalam sesetengah misi ketenteraan komunist , kadang kala ada anggota tentera yang perlu melaksanakan misi tersebut secara berseorangan. Prebet tersebut perlu berdikari secara solo untuk meyelesaikan misi tersebut tanpa bantuan anggota lain. Dia juga perlu bergerak secara senyap tanpa pengetahuan pihak musuh. Doktrin Komunist , selalunya akan membekalkan sebuah beg size mini untuk prebet tersebut, di dalamnya terkandung arahan dari pihak atasan dan juga objektif misinya.



tetapi...

kadang-kadang rasa sunyi ,
aku takut bila keseorangan ,
tanpa teman berbual atau bergurau ,
perasaan dipinggirkan meluap-luap ,
tidak dapat berkongsi perasaan ,
mahu bermesra pun tak boleh ,
susah , sakit sendiri yang tanggung ,
sangat sunyi ,
rasa kosong ,
aku hanya mahukan seorang kawan ,
jangan tinggalkan aku keseorangan ,
siapa yang mahu menemani aku?



Namun , setiap misi itu perlu dilaksanakan demi Doktrin Komunist . Ini ialah kayu pengukur kita sebagai seorang survivor dimedan perang . Walaupun secara solo , anda tetap hebat keranan dapat bertahan . Dapatkah anda bertahan ? Kesetiaan anda kepada Doktrin Komunist perlu ditunjukkan dalam misi ini. TABIK !!!

Wednesday, September 15, 2010

Tragedi Di Hari RAYA


Pada 2 hari sebelum syawal...


8/9/2010 @ 0400pm

Abdullah Baharom datuk ku telah mengalami kecederaan kepala sewaktu sedang mencari kayu api di laman hadapan rumah di Lanchang,Pahang. Sedang sibuk anak-anaknya menyiapkan juadah untuk berhari raya, keadaan menjadi panik apabila adik ku Azamuddin menjerit "tok wan jatuh pengsan". Sewaktu kejadian yang tidak dirancang itu , bapaku Anuar Wok menantu Abdullah Baharom segera mendapatkan kenderaan untuk menghantar beliau ke kelinik yang berdekatan.
Pengsan selama 5 minit dengan kepala berdarah dan gigi hadapan yg patah kerana ditimpa dahan kayu. Anak-anak beliau yang sibuk di dapur segera bergegas mendapatkan ayah yang tersayang. Sewaktu itu aku masih dalam perjalanan pulang ke kampung bersama pakcik ku. Fikiran buruk mula meyelimuti fikiran ku, Ya ALLAH ku hanya mengharapkan tiada apa yang kritikal berlaku ke atas datuk ku...

8/9/2010 @ 0930pm

Aku baru tiba di kampung dengan pakcik ku . Gusar ku memikirkan keadaan datuk ku. Kulihat sewaktu ketibaan ku, mereka begitu gundah gulana, risau mula meyelinap dalam fikiran mereka . Masing-masing menunggu apa yang bakal belaku seterusnya. Pakcik ku bercadang untuk pergi melihat datuk ku di hospital Temerloh. Kerana petang tadi selepas ke kelinik Lanchang, datuk ku dibawa ke hospital Temerloh untuk rawatan lanjut. Aku pun menelefon bonda ku Salmah untuk menanyakan perkembangan terkini keadaan datukku. Kata nya , masih berada didalam ward pemantauan untuk dipantau dalam jangka masa 5-6jam sebelum di transferkan ke ward medical surgical tingkat 6.

9/9/2010 @ 0035am

Sebelum di transferkan ke ward medical surgical , kami melawat datuk di ward pemantauan. Nenek ku Jamilah Jamin juga berada di situ mahu melihat suami tercinta. Keadaan beliau agak menyedihkan . Tersandar layu nenek ku kedinding sambil menangis sedih dek keadaan datukku. Mengalir air mata ku melihat kesedihan nenek ku itu.

10/9/2010 @ 7000am

Masing-masing keletihan, suram dan sedih. Syawal tiba dengan kesedihan.Kami sekeluarga meyambut syawal dengan kesedihan. Gembira itu disentap, datukku masih berada di ward. Keadaan dia yang mamai , muka sembam membuat kami sedih dengan keadaan nya. Mood beraya terhenti di situ. Rendang di dapur tidak siap, lemang tidak menjadi.Masing-masing cuma memikirkan keadaan datuk ku. Selesai solat sunat aidilfitri , bersalam-salaman ala kadar. Kami lekas bersiap untuk melawat datuk di hospital.

10/9/2010 @ 1200pm
Dihospital , kami bersalam-salaman dengan datuk , sedih dengan keadaan beliau. Senyum tidak lagi terukir dimukanya.Namun , syawal tetap disambut dengan senyuman.


Ya Allah sembuhkan lah datuk ku Abdullah Baharom dari kecederaan beliau amin~



Friday, September 3, 2010

Tandas itu Priversi Kita~

AMARAN : Kanak-kanak berumur 13tahun ke bawah tidak dibenarkan meniru aksi ini. semua ini tiada kaitan dengan isu dendam atau menghina mana-mana pihak yang berkenaan atau pun tidak berkenaan.



toilet untuk kencing , berak dan lain-lain, ehem,ehem...tuuuuttt
kadang-kadang didalam toilet kita dapat inspirasi & idea, baik,buruk lucah ke lain cerita...
itulah tempat paling priversi bagi kita, secara amnya lah, x semua...
toilet juga tempat kita buat jahat ,merokok dan sebaliknya...ehem ehem lagi...
kebersihan kena dijaga sewaktu berada didalam toilet, cibai toilet kat LRT Kl Sentral kotor!!!
dilarang sama sekali membawa awek , makanan & benda "suci" ke dalam toilet.
syaitan suka duduk dalam toilet , banyak kuman dan bakteria dalam toilet...busuk pula.
dalam toilet gak kita kena berhati-hati, tergelincir dek lantai basah, makcik cleaner kena ragut.

yang paling penting...

Jangan ambil gambar dalam toilet bila sedang enak kencing!
sapa punye idea lah nie, memalukan hahahahah , kamera siapa? itu kita tak tahu.

Setiausaha Sulit Komunist

Nama : Izza Farhana

Pangkat : Lieutenant 3 bintang
Lokasi : Beranang ( sector 2/N9)

Profile ; -

Arankian , ketika melaksana kan sebuah misi ketenteraan yang dipanggil "Tembak-menembak" di sebuah lokasi yang dirahsiakan. Dia telah jaya nya menumpaskan musuh-musuh komunist. di ikuti dengan lagu-lagu merdu ala arabic , dia turut menyertai majlis post-mission di ibu pejabat komunist FRIM.

Mempunyai hubungan baik dengan 2nd kommandant Ain Aziz , mereka berdua merupakan gandingan padat dalam pertempuran.
Perasaan bangga setelah berperang sebelah-menyebelahi dia , ketua kommander komunist telah menganugerahkan pangkat Lieutenant 3 bintang sempena hari raya yang bakal tiba ini , walaupun dia " kurang " puasa atas sebab sulit kaum wanita.

Buat masa ini , dia masih meminati seorang jejaka yang dipanggil abang murtabak yang sering kali dilihat meniaga murtabak di sebuah bazzar ramadhan berhampiran lokasi tempat kawalannya beranang.hakikatnya , lokasi beliau iaitu beranang agak hampir dengan medan perang Mantin , dia jarang turun padang dek masalah transportasi. alasan yang mudah.
buat masa ini , dia bakal menyertai sebuah majlis berbuka puasa bersama rakan-rakan yang tidak boleh disebut nama-nama mereka atas sebab sulit pada sabtu ini.

Di dalam mana-mana misi ketenteraan , dia sering mengunakan emosi sebagai padanan dalam menyelesaikan segala masalah, begitu juga ketika menulis blog , dia mungkin tidak sedar yang dia telah mendedahkan rahsia-rahsia komunist dengan meletakkan cerita komunist dan gambar komunist ketika sedang leka. nama itik digunakan.

Pada masa lapang , dia sering kali melayari internet , mungkin mencari pornografi pasal Heechul , jua sering muncul di dalam sebuah laman sosial facebook , tapi pada pendapat saya mungkin sedang berhubung dengan pihak bukan-komunist atas dasar sosial. Kali ini , aktiviti bloging nya kurang aktif atas sebab-sebab tertentu yang tidak mungkin diketahui.

Arankian, tersampuklah Izza Farhana oleh semangat yang tidak dikenali. Dia meracau-racau sepanjang tahun. Ketua Kommandernya berjaya mencatat racauannya lalu dimasukkan ke dalam Blog untuk kajian selanjutnya.Bukan atas dasar menhina tetapi atas dasar laut yang dalam.